Call of Juarez
azurman 2006.08.22. 18:43
Ujra a vadnyugat hősévé válhatsz!
A vadnyugat mostanában elég felkapott téma lett a PC-s játékiparban, legalábbis az ezt megelőző pár évhez képest - picit talán úgy tűnik, hogy ezek a játékok kezdik átvenni a jó öreg, és már picit uncsi második világháborús programok helyét. Mindenki maga döntse el, ez jó-e avagy sem, egy azonban biztos: a Call of Juarez-ben hál’ Istennek kevés indián, és annál több bandita vagy bérgyilkos fog hatlövetűnk áldozatául esni - hiszen egy vérbeli "rabló-pandúr" FPS-ről van itt szó.
A játékb 1882-be, Texas államba kalauzol el bennünket, ahol egy 19 éves suhancot tévesen anyja és mostohaapja meggyilkolása miatt ítélnek el. Billy Candle nevezetű fiatal hősünk természetesen meglép, ám az áldozatul esett férfi bátyja, Ray McCall tiszteletes (aki nem mellékesen messze földőn hírhedt pisztolyhős) a nyomába ered azzal a szent meggyőződéssel, hogy az Úr őt választotta Billy bírájává.
Sziklás-homokos kalandjaink során Billy és Ray szerepét felváltva alakíthatjuk, és míg előbbivel vért izzadva menekülünk a törvény emberei elől, addig utóbbival sikeresen hiábavalóvá tehetjük fáradozásainkat. Természetesen kettejük teljesen eltérő harcmodort képviselnek: míg porbafingóként főként lapátok, kövek, valamint saját lopakodási tehetségünk lesznek fő fegyvereink, addig Ray nem riad vissza a tömeggyilkosságoktól és a revolverek dörrenésétől.
Az ígéretek szerint a százharminc évvel ezelőtti Texas a témába vágó filmekből megismert világgal tér vissza - lesz itt minden a bölcs apacsoktól kezdve a vonatrablásokon át a széktörős kocsmai bunyókon keresztül a szélfújós pisztolypárbajokig. A lovak sem maradhatnak ki a buliból, ám az egyelőre rejtély, hogyan oldják majd meg a vágtát - elvégre egy FPS térképei nem kifejezetten GTA-szerű méretekkel vannak felvértezve. Mindenesetre az teljesen biztos, hogy minden együtt lesz az igazi spagetti-westernekből megismert hangulathoz, melyet utoljára talán az Outlaw nevű LucasArts-lövöldében érezhettünk.
A talpalávalót a Techland saját fejlesztésű Chrome motorja fogja húzni, ami már bizonyított például az Xpand Rally és a Chrome-sorozat alatt. A képek alapján a látvány erős átlagos lesz, és bár az tény, hogy a Chrome már egyáltalán nem számít modern engine-nek, az összhatás tényleg visszaadja a már ismert vadnyugatot. Az előzetes hírek az AI-ról csak a szokásosat mondják el - nevezetesen elhangzanak a "csapatmunka", "ravasz" és "forradalmi" szavak, amiket semmitmondóságuk ellenére még mindig előszeretettel alkalmaznak a PR-osok.
A Call of Juarez tehát nem lesz korszakalkotó játék, de az előjelek bíztatóak: ha sikerül egy élvezetes, fordulatos történetet rittyenteni a Techland-os srácoknak, biztosan szerez nekünk néhány kellemes órát a 3D-s poligon-vadnyugat - és szépen kérlek titeket, legalább a lovakat ne lőjétek szitává!
HC.Gamer
|